söndag 11 november 2012

Proffsfotograf till jul...?

I snart två år har jag haft min fina kamera, en Nikon D3100.
Jag fick den i julklapp julen 2o10 av maken. 2o11 när jag fyllde år fick jag ett objektiv till, så i år ska jag önska mig en bättre kameraväska, eftersom på än vilket event jag åkte på, så hade jag fel objektiv!

Med kameran så följde det två ganska tjocka böcker om hur man lär sig fotografera snyggt, och jag har ännu  inte hunnit läsa dem, men idag(!!!) började jag, så kanske innan jul så kan jag alla inställningar och hemliga knep!


Håll tummarna!

Vad har ni för kamera?
Är ni fotogalningar med systemkamera, eller är det kompaktkamera som gäller?
Kanske helt enkelt en fotogalning med kompaktkamera? :D

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga glöggmuggar nedan!
    I år har jag fotograferat mer än någonsin med mobilen, utomhus blir bilderna riktigt bra men inomhus blir de ganska mörka och grumliga, där räcker blixten inte till. Egentligen är jag ju intresserad av fotografering men allt ha fått stå tillbaka lite nu när jag både pluggar och jobbar. Känn absolut inte någon press på handgjorda julkort till swappen, de flesta kommer säkerligen att skicka köpta.

    SvaraRadera
  2. Jag fotar med mina gamla trotjänare Nikon d40x från 2008 och ibland med mobilen som tyvärr inte ger de bästa kvalitén.. :)

    SvaraRadera