tisdag 13 november 2012

Längtar!

Längtan efter julen och pyntet är stor!

Gottar mig i lite gamla bilder, och längtar efter min nya gran som jag ska sätta upp.
Fjolårets julkula-fynd...

Fokus på kisse 

Fokus på granen...

Hur gör ni med granen? 
När sätter ni upp den?

När vi bodde hemma så satte vi upp granen den 23:e, alltså dagen före julafton.
När jag sedan flyttade ihop med min man, så bestämde jag mig för att granen som är så vacker, ska minsann inte begränsas till några futtiga dagar!
Jag har skapat mig en egen tradition att sätta upp den på lucia.
Julen 2o10 så hade jag ingen gran, eftersom jag var så rädd att katterna skulle välta den, gnaga sönder kabeln, osv osv..
Men ifjol så hade jag gran, och dom rörde den inte!
Så jag hoppas på samma tur i år igen :)



4 kommentarer:

  1. Men visst har längtan satt in på allvar alltså?? Jag känner samma, nu längtar jag innerligt :) Vilken söt katt du har! Jättefin. Vi sätter upp granen ca 3- max 4 dagar innan julafton då vi har en levande :) Annars kan den komma upp en vecka innan.

    SvaraRadera
  2. Superfin katt! Vi brukar sätta upp granen ungefär en vecka innan julafton :)

    SvaraRadera
  3. Vi tar in granen runt Lucia, vi brukar ha kungsgran och den barrar inte. Förra året hade vi plastgran för jag var rädd för att katterna skulle klättra i en vanlig (vi har alltid haft katter men förra året hade vi två busiga kattungar) katterna inte bara klättrade, de sov även i granen och alla kulorna drog de ner varenda dag så det var första gången som granen inte fick vara kvar tills Tjogondedag Knut..

    SvaraRadera
  4. Åh så söt kisse!

    Jag vet inte riktigt när jag ska köpa och klä gran i år... Tror det beror på när jag får skjuts för att köpa en!:)

    SvaraRadera